Mila Jirin Tampil Bersuara, Bantah Kanak-Kanak Dijadikan Bahan Ujian Vaks1n

Sebut saja mengenai ujian klinikal vaks1n Sin0vac ke atas kanak-kanak Malaysia seperti yang dilaporkan oleh Menteri Kementerian Kesihatan baru-baru ini, mendapat pelbagai reaksi dan respon dikalangan orang ramai termasuklah selebriti, Mila Jirin.

Tidak Mahu Kanak-Kanak Dijadikan Bahan Ujikaji

Mengetahui hal tersebut, Mila bersuara dengan mengatakan dirinya membantah sekeras-kerasnya sekiranya kanak-kanak sertai ujian klinikal vaks1n Sinovac. Namun begitu, Mila turut menegaskan kenyataan itu tidak  bermakna bahawa dirinya adalah antiv4ksin.

Foto – Instagram @mila_jirin

“pullquote align-center”>“MAAF @kkmm_gov kami ibu / bapa / TAK AKAN BIAR KAN ANAK-ANAK KAMI sertai UJIAN. Harap maklum.

Saya bukan antiv4ksin atau pro v4ksin.. Saya sudah v4ksin.. Untuk capai Herd Immunity…

Tapi untuk anak “SAYA KATA TIDAK !!” Tegas Mila

Netizen Mahu Anak Cucu Menteri Sertai Ujian Klinikal

Perkongsian Mila di Instagram itu telah menarik perhatian orang ramai dan rata-rata daripada mereka bersetuju dengan pandangan usahawan selebriti itu.

Bukan itu sahaja, mereka turut memberi pendapat agar anak dan cucu para menteri yang seharusnya sertai ujikaji tersebut.

Foto – Instagram @mila_jirin

“pullquote align-center”>“Dahulukan anak-anak menteri dan cucu menteri yang jadi bahan uji kaji”

“Suruh anak-anak KJ… Anak-anak Perdana Menteri.. Anak-anak menteri cuba dulu”

“Dah kenapa dengan Malaysia ni ya.. Dah makin teruk aku tengok isu pasal v4ksin ni.. Sanggup nak pertaruhkan anak-anak kecil pula ya demi UJIAN gila kau orang tu” komen warganet

Foto – Instagram @mila_jirin

“pullquote align-center”>“Gila…. Bagilah dekat anak menteri dulu”

“Minta maaflah kau orang baris dulu anak cucu menteri, suruh cucuk dulu… Semua jangan bagi alasan.. Kita uji anak-anak menteri ke, Perdana Menteri ke..”

“Ujian??????????? Anak-anak kita dijadikan ujian????????? Allahuakbar. Nyawa ada 1 jer bukan 9 atau seribu… Ujian??????? Suruh anak KKM buat ujian dulu” komen mereka lagi

Foto – Instagram @mila_jirin

“pullquote align-center”>“Apa sertai UJIAN?? TERUKNYA.. Ingat anak-anak kami bahan ujikaji ke. Keterlaluan! Dahlah tak bertanggungjawab, kalau yang cucuk kena kesan sampingan teruk-teruk tu.. Apa nak jadilah”

“Cukuplah kami.. Jangan usik anak kami.. Kalau yang lain nak silakan.. Anak kami lambat lagi”

“Setuju dengan Mila. Ya Allah, cukuplah mak ayah je. Kesian anak-anak. Kan sejak bayi dah cucuk imunisasi, kenapa nak cucuk berterusan sepanjang hidup?” tambah mereka

Ibu bapa mana yang tak risau jika anak-anak mereka dijadikan bahan ujikaji untuk v4ksin kan. Apa pandangan anda tentang isu ini?

Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ

Sumber: Murai.my/ ViralKini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *