“Kant0i Lari..”- Fizz Fairuz Beng4ng Gara-Gara Produksi Buat Hal Artis

Mulai 9 September 2021, semua penggiat industri kreatif yang lengkap dua dos vak.sin dibenarkan untuk kembali melakukan shooting bagi negeri yang berada dalam Fasa 1 Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Kebenaran itu membabitkan beberapa aktiviti termasuk pembangunan dan penyiaran kandungan kreatif secara rakaman atau siaran langsung.

Produksi Buat Hal?

via Fizz Fairuz Official

Baru-baru ini Fizz Fairuz ada kongsikan di laman Instagram storynya mengenai sebuah production house yang buat hal ketika menjalani pengambaran.

Production house mana buat hal? Team posi.tif lari balik KL?

Tidak Jujur Dan Pentingkan Diri Sendiri

Photo: M.Azhar Arif/The Star

Tambahnya lagi, dia seolah-olah sudah menjangkakan bahawa pasti akan ada pihak produksi yang tidak berlaku jujur ketika melakukan pengambaran. Baginya perbuatan seperti ini adalah tindakan yang mementingkan diri sendiri.

… aku dah cakap, mesti ada yang tidak jujur, ada yang pentingkan diri sendiri

Kan.toi Lari Balik Kuala Lumpur Kerana Po.si.tif

via Fizz Fairuz Official

Dalam perkongsian itu, Fizz Fairuz juga menyatakan bahawa kumpulan shooting tersebut telah ‘kan.toi’ apabila mereka telah lari balik Kuala Lumpur. Tindakan itu dibuat setelah mengetahui mereka telah po.si.tif C.o.vid-19.

Tidak bagi shooting kau menga.muk, bi.sing, tidak boleh cari makan. Dan sekarang team shooting kan.toi lari dari set, sebab po.si.tif balik KL.

FINAS Tidak Pe.rik.sa?

via Beutiful Nara

Fizz Fairuz juga turut mempersoalkan kebenaran melakukan pengambaran tersebut. Baginya adakah pihak FINAS tidak memerikasa dahulu kumpulan ini sebelum melakukan pengambaran.

Baginya keperluan untuk memerika dahulu Sijil Perakuan Pengambaran (SPP) dan kelengkapan 2 dos vak.sin adalah wajib sebelum melakukan pengambaran.

Sumber: Muraimy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *