‘Yg Hd0h Je Mnta Puluh-Puluh Ribu’- Reaksi ‘Ped!h’ Ntizen Bila Azaria Tagaya Nkah Tk Mnta Hntaran.

Kalau anda gemar menonton berita di saluran TV3, pasti anda perasan dengan personaliti TV jelita ini. Azaria Tagaya, 36 antara personaliti TV yang agak senior ini baru sahaja melangsungkan pernikahan dengan jejaka pilihannya, Reza Syafiq Zainal Rashid. Difahamkan, suaminya 4 tahun lebih muda Azaria iaitu berusia 32 tahun.

Dipetik dari Harian Metro, Azaria atau nama sebenarnya Azaria Tagaya Norio Tagaya tidak meminta sebarang hantaran melainkan hanya menerima sebentuk cincin dan mas kahwin, RM300.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Azaria Tagaya (@tagayaaa)

Menurut Azaria, dia memang mengimpikan sebuah perkahwinan yang ringkas dan tidak membazir.  Tambahnya lagi, dia tidak merancang mengadakan majlis resepsi dan hanya melaksanakan perkara yang wajib saja.

“Memang dari kecil saya impikan nak kahwin secara ringkas saja dan tak suka majlis besar-besaran sebab saya rasa membazir.

“Bagi saya lebih baik kami berjimat wang untuk masa depan dan hidup bersama,” katanya

Reaksi Netizen

Kenyataan Azaria ini mendapat reaksi positif dari netizen termasuklah dari golongan selenbriti. Ramai yang mengucapkan tahnia dan memuji sikap pembaca berita Buletin Utama dan Nightline ini. Salah seorang netizen memberi komen sindiran kepada para wanita yang meletakkan hantaran yang tinggi untuk berkahwin.

“Yang cantik pun tak mintahantaran, yang ho.doh-ho.doh jer minta puluh-puluh ribu”- tulis akaun Instagram bernama @sheryyyyyyzz988.

“Bagus jarang nak jumpa pihak belah perempuan mcm ni….masa depan lagi penting kan…janji dah sah…ada yang si.buk nak tunjuk hantaran die la paling mahal.. Tapi lepas kahwin dusuk rumah mak bapak…itu ini tak mampu bayar..” tulis @nor_atiera_era

Ada juga yang menulis bahawa wang hantaran tidak wujud dalam Islam.

“Duit hantaran tak wujud dalam Islam, langsung tidak ada dalam kitab Munaqahat. Yang wujud adalah Mahar”- tulis @md_nurerwan.

Untuk info, Azaria berdarah campuran Jepun di sebelah ayah dan ibunya keturunan Pakistan. Azaria membesar di Gombak serta Kuala Lumpur dengan dua beradik dan abangnya bekerja di Jepun. Manakala Reza yang bekerja sebagai jurumekap kesan khas untuk filem berketurunan Pa.kis.tan dan Cina.

Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen yang Baik Baik Sahaja.TQ

Sumber:muraimy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *